lørdag 11. juli 2009

Deilige deg


Jeg står der litt utenfor å ser på deg
Ser på den utrolige gode varmen som lyser ut av øynene dine
Smilet ditt smelter meg som en sjokolade i solen en sommerhett dag
Du snur deg å ser på meg, smiler enda mer
Jeg smiler tilbake, rødmer litt å ser fort ned
Men det tar ikke lange tiden før jeg så ser opp på deg
Du ser fortsatt på meg
Men så er det noen som vil ha din oppmerksomhet og du lytter til dem

Jeg ser meg rundt
Hva gjør jeg her egentlig?
Jeg kjenner jo ingen her, men deg har jeg beundret i mange lange år nå
Jeg beveger meg videre i rommet
Blir puffet litt rundt av de alkoliserte folkene som er ivrige i en felles drikkelek

Jeg stiller meg ganske langt unna
Ser i din retning
Men du er ikke der

Du skremmer meg
For plutselig står du ved min side
Tar hånden min i din, tar den inntil ditt kinn
Den andre ledige hånden din tar du å stryker over mitt kinn

Du ser på meg lenge
Vi har en samtale med bare øynene våre
Vi sier ingenting
Jeg kan se forståelse i dine

Du kommer enda nærmere
Tar hånden din under haken min å lukker øynene
Jeg lukker også mine
Du kysser meg ømt og lenge

Plutselig våkner jeg gjennomvåt av både lyst og svette i den altfor klamme sengen min i den ensomme leiligheten

Ingen kommentarer: